Gastenboek

Leuke bezigheid is dat, het gastenboek van de website van het asiel lezen, althans, meestal. Dat iedereen de layout van de site mooi vindt is begrijpelijk, we zijn zelf erg trots op de aparte vormgeving. Onze webmeesteres had het niet nodig allerlei dingen te gappen links en rechts van internet. Ze was zelf creatief genoeg een om heel eigen draai aan de site te geven.

Soms begrijpen bezoekers de bedoeling niet van een gastenboek. Een gastenboek vergelijk ik altijd een beetje met een receptiealbum. Je geeft even door dat je geweest bent, eventueel zet je er een opmerking bij. Dat mag natuurlijk best een kritische noot zijn. Mensenwerk brengt fouten mee. Hierop gewezen worden is niet erg, vaak kunnen we ervan leren, constant halleluja roepen wordt immers niemand wijzer van.

Het gastenboek is niet bedoeld voor allerhande vragen, dit wordt duidelijk aangegeven. Het is ook niet de geschikte plaats om persoonlijke gram te halen. Wanneer iemand problemen heeft met de werkwijze van het asiel zijn er andere manieren om dit duidelijk te maken. We gaan daarom via het gastenboek beslist niet in discussie. Indien lezers van het gastenboek er alleen het negatieve commentaar uithalen, gaat dit ten koste van de dieren. Negatieve publiciteit houdt mensen tegen ons asiel te bezoeken, dat verkleint de kansen voor de dieren, dit kan een dierenliefhebber niet voor ogen hebben.